Köpvilkor

Köp- och leveransvillkor Sverige

Dessa allmänna villkor för köp och leverans är tillämpliga på alla köpeavtal som du ingår med REKI AB (publ) (”REKI”). Genom att beställa eller handla direkt av oss accepterar du dessa allmänna villkor.

Beställning/Slutförsäljning/Restorder

Hos REKI AB kan du beställa varor direkt via vår webbutik.
Du kan också e-posta [email protected] eller ringa in din beställning telefon: 0303-976 30 / 073 058 79 00
Vi tillämpar ingen lägsta ordersumma.

Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager. Om varan beräknas inkomma inom rimlig tid och varans pris överstiger 350 SEK restnoterar vi varan och levererar den till dig så snart den inkommit till vårt lager. Om en vara restnoterats av oss har du rätt att avbeställa varan.

Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. För att handla i vår internetbutik måste du ha fyllt 18 år eller ha målmans godkännande (målsman kan e-posta godkännandet till [email protected]).

Konsumentens rätt till hjälp

Du har som konsument alltid rätt att vända dig direkt till REKI för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning. Se även mer information om din rätt, inklusive att få en tvist prövad utanför domstol, som konsument på www.ko.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (”ARN”) rekommendationer.

Kundservice och tillgänglighet

Kontakt

0303-976 30 / 073 058 79 00

Vardagar 09.00-15.00

E-post: [email protected]

Frågor om beställningar eller tidigare köp, inkomna via e-post besvaras vanligtvis inom 48 timmar på vardagar. Är svarstiden längre när vi får ditt mejl, lämnar vi besked om det via autosvar.

Priser

Priserna är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Priserna gäller tills vidare. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod. På reservdelar, tillbehör och ett begränsat antal produkter inom multimedia kan priserna ändras oftare beroende på våra leverantörers prisändringar eller dylikt. Vi reserverar oss för prisfel och prisändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser, samt ändringar i eller förekomsten av nya lagstadgade avgifter. Vid uppenbart felaktigt prissatta varor förbehåller sig REKI rätten att annullera ordern.

Betalningsalternativ

Webbutiken använder främst Payson som betallösning. Med Payson kan du välja att belata via faktura, kort, internetbank, delbetalning eller sms. Allt är lika säkert.

Faktura till företag

Företag bedes kontakt reki via telefon 0303-976 30 / 073 058 79 00 eller epost [email protected] för faktuerring. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50 SEK samt dröjsmålsränta om 24% + gällande referensränta. Betalningsvillkor på 30 dagar

Leveranstider/Transportsätt/Fraktkostnader

Alla frakter sker med DHL. Besök DHL hemsida, http://www.dhl.se för exakta leveranstider eller om du vill spåra ditt paket.Beräknad leveranstid är 1-3 dagar (exklusive helger).

Leveransen är 80kr per paket. Privatkunder hämtar ut sitt packet på närmaste dhl ombud. Företag kan få den skickade direkt till angiven adress.

Ej mottagen leverans/outlöst beställning

Vid ej mottagen leverans/outlöst beställning returneras ditt paket till REKI.
REKI förbehåller sig rätten att debitera en avgift (250 SEK) för en sådan retur för frakt och administrativa avgifter på summan som du skall få tillbaka.

Ångerrätt/Öppet köp

Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om varan hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt (för att fastställa egenskaper och funktion) och inte är i väsentligen oförändrat skick förbehåller sig REKI rätten att göra värdeminskningsavdrag på belopp som skall återbetalas. Alla eventuella tillbehör som exempelvis bruksanvisning och klistermärken ska finnas med vid returen. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela din beställning så återbetalar vi det belopp du har betalat inklusive avgift för fraktkostnader. Om du skickar tillbaka en del av beställningen betalar vi inte tillbaka avgiften för fraktkostnader. När du ångrar ett köp ska du som kund stå för returfrakten.

Lagstadgad reklamationsrätt

Du som konsument har alltid rätt att reklamera ett fel till oss oavsett om det är dolt eller synligt. Din lagliga rätt att reklamera gäller i 3 år från inköpet. Fel på artikeln, felleverans eller transportskada skall reklameras inom ”skälig tid” från det att felet upptäcktes. En reklamation som görs inom 2 månader från det att felet upptäckts anses alltid vara gjord inom skälig tid.

Eventuella reklamationer måste meddelas via e-post eller via telefon innan retur. Retur får inte ske förrän överenskommelse med skateprylar.se har skett.

Sekretesspolicy

Personuppgifter

REKI  är ansvarigt för de personuppgifter som du lämnat till oss när du registrerar dig som kund och/eller handlar online på www.reki.se. Då godkänner du även att reki.se lagrar och använder dessa uppgifter för att kunna fullfölja sina åtaganden samt kunna ge dig bästa möjliga service.

Cookies

Vår Internetbutik innehåller så kallade cookies för att möjliggöra handel och förbättra vår kundservice. En cookie är en textfil som sparas ner på din dator. Det går bra att se sig omkring i Internetbutiken utan cookies. Det går däremot inte att handla då vi använder cookies för att hantera innehållet i din varukorg. Aktivera, eller stänga av cookies, gör man genom inställningar i sin webbläsare (det fungerar lite olika beroende på vilken webbläsare du har). Vi lagrar inga personuppgifter i cookies.

tillbaka upp

Felleverans/Transportskador

Skulle vi leverera fel antal eller fel vara ber vi dig meddela oss så snart som möjligt så att vi kan rätta till felet. Skicka in kvitto/garantisedeln med uppgift om felaktigheten samt bifoga eventuellt fellevererade varor i sin originalförpackning. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller transportören som har kört ut godset till dig.

Varukorg